fredag 18. september 2015

Timeout fra hverdagen


Enkelte dager må man rett å slett bare ta en timeout fra hverdagen. Legge alt av gjøremål og tanker litt bort. I går var en sånn dag. To uker med forkjølelse har virkelig tatt på. Jeg kjenner endelig at formen begynner å komme på plass igjen, at alt er litt tilbake til normalen. Og deilig er det. Likevel har det som sagt tatt litt på. Blitt litt hengende etter med noe av skolearbeidet da det var skikkelig tungt å holde tritt med ett hode som ikke var på plass. Men samtidig har jeg hele tiden jobbet jevnt og trutt.. tross alt. 
Så i går etter å ha sittet en hel dag med vanskelig (for meg) matteoppgaver var hodet skikkelig tungt og jeg kjentes stiv ut i nakke og skuldre. Det morsomme er at på fronterrommet til forelesningen har matematikklæreren skrevet at en ikke må fortvile om alt kjennes litt tungt og at det er mye man ikke forstår, arbeider man jevnt og trutt så løsner det etter hvert. jeg holdt på å le meg hjel... Litt av fortvilelse, utmattelse og det jeg så på som ironi. Men nå skal det sies at i går mens jeg satt å arbeidet og slet så løsnet ting litt. Virkelig en etterlengtet opptur. Nå ser jeg at det faktisk er mulig. Så det blir spennende å se fremover hvordan det går med matematikken. Jeg er så motivert, jeg har så lyst å gjøre det bra så jeg etter endt studie får drømmejobben. Det skal jeg klare. 
Tilbake til det jeg startet å skrive om, uansett... Med tungt hode og ondt i nakken fant jeg ut at nok fikk være nok for dagen. Studier fikk bare vente litt, klær måtte bare ligge henslengt og oppvasken på benken fikk også bare vente. Jeg ruslet meg en lang tur med Shelby. Herregud så herlig. Det begynte å mørkne, vinden var varm og hodet kjentes mye lettere ut. Da jeg kom hjem ordnet jeg og Jostein til vann med is, tente lys og tok oss tid til å slappe heeeelt av i jacuzzien. Dette var balsam for sjelen. Og i dag våknet jeg med nytt mot. Så der ser man hvor viktig det er å ta små avbrekk. Kjenne litt etter på hvordan man føler seg og ta kroppens tegn litt på alvor. 


Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...