mandag 5. januar 2015

Blanke ark 2015


Jeg startet dagen med tyrkisk yoghurt, litt kanel, eple, solsikkekjerner, tranebær og blåbær jeg har fått av svigermor. 

Her har hele familen vært vrangsøvd hele julen, voksne, barn, til og med Shelby. Jeg hade store planer om at de siste dagene skulle vi prøve å komme litt på rett kjøl, men det gikk ikke helt etter planen. I går la vi oss forholdsvis tidlig jeg og mannen etter å ha avsluttet dagen med å se en film. Problemet med å falle i dyp søvn var ei lita snuppe som ikke klarte å sove. Og da vi la oss begynte hun å skrike for hun var redd... Dermed endte hun, dyna og puta i vår seng. Så sovnet i allefall hun godt og trygt, mens vi ikke sov veldig godt.
Jeg ble vekt av at mannen kom inn på soverommet med kaffe før han selv dro på jobb. Det var jo bare helt herlig!
Jeg fikk vekt ungene og vi hadde god tid før de skulle avgårde for å ta bussen til skolen. Likevel kjente jeg meg litt stresset, selv om ikke jeg skulle på jobb en gang! De kom seg trygt og godt avgårde til skolen. Første virkedag for oss i det nye året og en god start. Stresset mitt forsvant i det de dro avgårde ut døra. Og det er nå hverdagen virkelig begynner. Vi har bestemt oss for å bytte ut filmgodis med frukt eller grønnsaker og brusen med Bris eller vann. Det kjennes på hele kroppen at det har vært mye slørv i julen så nå blir det andre boller. Så tror jeg at det vil gå veldig bra siden mannen og jeg er enige om det. Når man er sammen om noe så går det så mye lettere.

Nyttårsforsett har jeg ikke brukt å ha noe særlig av. Av den enkle grunnen at de ikke bruker å bli fulgt. Jeg synes man kan lage seg gode vaner når som helst på året. Likevel har jeg ett par. Det er å være litt sunnere og trene litt mer uten at det skal være noe pes. Altså at om det er en grunn til at det ikke blir noe av treningen skal jeg ikke gnage meg selv sund med dårlig samvittighet. Ett annet nyttårsforsett er å SE barna mer. Ikke ha diverse sosiale medier opp i ansiktet hele tiden. Det forsettet begynte jeg med en god stund før jul og synes jeg er blitt mye flinkere til det, men man kan alltid forbedre seg enda mer. I tillegg maser eldstemann mye om å spille Playstation eller på telefonen og da synes jeg ikke at vi voksne kan sitte med telefonen i ansiktet selv og si at han ikke får bruke telefonen så mye. Det er nå mens barna er barn at det er viktig vi er med dem og ser dem slik at vi har ett godt forhold med dem og kan fortsette med det også i fremtiden.

Så ta vare på hverandre. Se hverandre både barna, samboer og andre rundt dere.


Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...