tirsdag 16. desember 2014

Kos deg!


Her sitter jeg med morgenkaffen min. Enda er det utrolig mørkt ute, men jeg ser snøen laver ned i store mengder. Følelsen av jul stiger relativt mye og det er skikkelig julekortstemning ute. Jeg føler jeg har det som plommen i egget akkurat nå med Shelby varmende om føttene mine. 

Når det er sagt så vil jeg bare si at jeg er jo på facebook som så mange andre. Og der ser jeg den ene statusen etter den andre om hvor stressende det er akkurat nå. Hun ene hadde mest lyst å sette seg ned med en papirpose å puste i. Jeg må bare spørre: Er det ikke vi selv som velger hvordan vi skal ha det i denne tiden? Er det slik at vi skal legge opp julen etter andres ønsker og ambisjoner? Jeg har selv falt i den fella, og er nok enda litt i den fella, men jeg prøver. Prøver å sette forventningene til jula etter det JEG ønsker for meg og mine. JEG vet at vi ikke ønsker å ha 7 slag med kaker for vi spiser ikke så himla mye tørrkaker. JEG har laget adventskalenderen etter hva VI har råd til og det VI ønsker for våre barn. Samtidig leser jeg VG og Dagbladet blant annet hvor det er lagt ut forslag til hva man kan gi til kjæreste, mamma, pappa, barna osv. Gaver i dyre dommer. Selvsagt er det mange som kan og vil gi barna, kjæreste osv dyre gaver og det er helt greit. MEN det er ikke for alle. Man kan ikke gi gaver over evne. Og det samme gjelder gjøremålene.
Så vi må gi oss selv litt "slækk" og dempe forventningene. Tenke litt gjennom hvordan vi vil ha julen for seg selv og de nære. Det er alt for mange som må ha hjelp til stive muskler og det som værre er i denne tiden på grunn av alt stresset. RO neg og kos deg. Det viktigste vi har er HVERANDRE.

Ta vare på deg selv og de rundt deg!


 ♥ 

Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...